mandag 13. september 2010

A pro pos naboskap

.



Heldigvis har vi fred med naboene våre. Dessverre er det mange som lider under det danske ordtaket jeg illustrerte i forrige innlegg.
I går fikk jeg spørsmålet av naboene: Vil du ha plommer? Det er bare å plukke dem som er igjen! Vi har jo ingen frukttrær, så tilbudet er velkomment.
Sist gang var det rips. Det ble nok til en herlig dessert med vaniljesaus. Som hos familier nå om dagen, er det sjelden vi har dessert, og når det skjer, er det stor stemning og ekstra stas!



Plommesausen er klar. Den kan brukes til is, dessertgrøt, puddinger eller det beste av alt, pannekaker.

1 kommentar:

  1. Så heldig du har vært. Plommer er faktisk noe av det beste jeg vet. Kanskje jeg skal huske å kjøpe med meg noen fra butikken i morgen, for jeg har heller ikke plommetre.

    Har laget ferdig bokmerkene dine i dag, og de går i posten i morgen.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.