lørdag 25. september 2010

10 grunner til å glede seg til høsten

.


Det er ingen grunn til å fortvile over at høsten er her. Høsten bringer mye positivt, og det er mye å glede seg til fremover... Her er ti gode grunner:

1. Når kjøligere dager feier over landet, gjør det igjen godt å synke ned i varmt vann og slappe av i badekaret.
Min kommentar: Vi har badekar, men det passer ikke meg å ligge der. Jeg foretrekker dusjen!






2. Snart kan du igjen fyre opp i peisen og finne roen til knitringen fra flammene.
Min kommentar: Det er Herren i huset som er fyrbøter, og jeg sitter for langt unna peisen til å kjenne  varmen!






3. Finn frem et hobbyprosjekt. Mørkere kvelder gjør at det igjen blir mer fristende å tilbringe tid innendørs, for eksempel med hobbyprosjekter som å lage din egen veggpryd eller dram fra egen have.
Min kommentar: Enda et hobbyprosjekt? Jeg har jo blogging i tillegg til planene om å male! Det kan kanskje kalles veggpryd. Ga Herren i huset en bok om det å lage dram for noen år sida. Den står pent og pyntelig i bokhylla, nærmest ubrukt. Karaffel fikk han og.






4. Høst er debutanttid for landets nye forfattere. Spander på deg en god roman og krøll deg sammen i hvilestolen eller sofakroken.
Min kommentar: Jeg har så altfor mange "gamle" bøker jeg skulle ha lest....






5. Med høsten kommer også tv-kanalene med nye sesonger av favorittseriene. Slapp av i en time eller med lett underholdning foran flatskjermen.
Min kommentar: Serier ... jeg får med meg første episode, de andre går meg hus forbi. Avsluttende filmer er å foretrekke på TV!






6. Når terrassedørene lukkes, kan du igjen spille musikk uten å tenke på om det plager naboen.
Min kommentar: Tror aldri naboene plages av lyder fra huset vårt. Det er bare jeg som lytter til CDer på musikkanlegget. Herren i huset sitter alltid med propper i øra og da for å lære nye melodier...






7. Planlegg neste års haveprosjekter. For den som er glad i planter og havearbeid, behøver ikke havesesongen ta slutt når den siste stauden har visnet ned. Høst og vinter er en fin tid å bruke til planleggingen av haven.
Min kommentar: Har allerede starta! Har plukka meg ut 'Hydrangea serrata'

Heisann! Her er jeg ny..... ville bare si at denne blomsten falt jeg for. Kanskje den blir å finne i haven min neste år! Lykke til med kåringa. Du får min stemme!  ;:OD)

8. Forny interiøret. Med en malerkost og litt tid, kan du få nytt kjøkken til et par tusenlapper.
Min kommentar: Her i huset har det vært planer om å pusse opp soverommet. Nye skap er på plass. Når resten kommer, er uvisst! Har sett på over 1000 tapetdesign. Liker ingen! Så jeg må nok svinge malekosten. For øyeblikket er ikke det fristende. Vurderer en grå farve brukket i lilla enda jeg vet at veggene på et soverom aldri må være lilla...






9. Når været blir kjøligere, frister det litt ekstra med varme drikker som kaffe.
Min kommentar: Det frister året rundt, det!





10. Ingenting slår høsten for turer i fjellet når bjørka har tatt høstskrudet på og lufta er klar og frisk. Lange turer med nistemat i sekken, og så tilbake til hytta for en rolig kveld foran ildstedet, det er noe å glede seg til det.
Min kommentar: Absolutt, det skal bli... referat kommer på Livet i Lia- bloggen!
 


Lia i sommer

Kilde og klipp: http://www.viivilla.no/10-grunner-til-a-glede-seg-til-hosten.aspx

3 kommentarer:

  1. Hej Björg
    Det hörs härligt ut.Min forhåpning är att du ikke legger ut for mange intressante historiska inlägg,nu når jeg ikke kan se dem på en tid.
    Har med mig to nye böcker som skal vere bra Vikingaliv og tusen svenske kvinneår,skal si till om de kommer med något nytt.
    kram

    SvarSlett
  2. Nå fikk jeg meg sannelig en god latter. Kjenner bare så altfor godt til mange av tingene du nevner.

    Bøker? I bøtter og spann, og en av de som ligger på vent er faktisk Mitt drømmehjerte.

    Hobbyer har jeg ikke så mange av, men de pusleriene jeg holder på kan egentlig fylle hele døgnet.

    Her hos meg er det ikke fyringsmuligheter, men den spesielle ovnen jeg har, er allerede i bruk.

    Høstlig klem fra Astrid

    SvarSlett
  3. Det var goda kommentarer, men en del glädjer finns väl kanske, jag måste bara tänka gott efter...

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.