tirsdag 30. august 2011

På'n igjen med friskt mot!

.
I fjor kjøpte jeg tre fantastiske sommerfuglblomster i forskjellige farver. Ingen overlevde vinteren verken i krukker eller i bed. Denne nye, lave sorten skal være egna for krukke, men jeg vet ikke om jeg tør ta sjansen!





I tillegg kjøpte jeg en søyleblomst til å plante ved steintrappa og en frodig historisk rose med masse knupper på. Det var ingen navnelapp på den, og ho jeg kjøpte den av, foreslo Hurdalsrose på spørsmålet om hva det kunne være.... Men nei, den blomstrer ikke nå! Noen som kan hjelpe meg med navnet? Det merkelig var at to sommerfugler bare fløy forbi meg på veien hjem. Ingen ville sette seg ned på sommerfuglbusken! Håper det ikke er et dårlig tegn.



Foreløpig uten navn



Men i skolegården trives både buskene og sommerfuglene:






Og på veien hjem møtte jeg denne lystinge gjengen!



.

4 kommentarer:

  1. Det er synd med planter som ikke kommer etter vinteren.
    Jeg satte en hvit sommerfugelblomst i flor høst og den har tålt den kalde vinteren her ,så jeg tror du har hatt veldig uflaks med dine ,de virker ganske hardføre , jeg håper det går bra denne gangen ,Marit.

    SvarSlett
  2. Gode billeder.
    Håber du har bedre held dennne gang.

    SvarSlett
  3. Synd med busker som ikke har tålt vinteren.
    Mine to sommerfuglbusker klarte seg bra.
    I fjor fikk jeg ikke en eneste sommerfugl på buskene, men i år har de vært ivrig nå på ettersommeren.
    Den lave sorten har jeg prøvd, jeg fikk den heller ikke til.
    Ha en fortsatt fin dag

    SvarSlett
  4. Trivelig å lese om kryddersanking og annet som hører sensommeren til. I år sa jeg farvel til bærsesong og annet som vanligvis hører denne årstiden til, og erstattet det med Peru og Brasil. En bra erstating :-), men vil velge annen årstid når jeg kan velge selv.
    Får bruke denne "spalten" til å si at det var skrekkelig å komme hjem uten Mias kjærlige velkomst og myke pels. Jeg øvet meg i et par uker på å komme hjem fra småturer, men savner enormt den hengivenheten hun viste når jeg hadde vært lenge borte. Når skal gråtingen gi seg???
    I løpet av dagen har jeg laget noen nye blogginnlegg fra reisen. Da glemmer jeg Mia for en stund.
    Eldbjørg

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.