lørdag 6. august 2011

På besøk hos bloggvenner

.
I de fleste tilfellene forblir vi kun bloggvenner, men unntaksvis blir vi også venner i virkeligheten.
Denne sommeren har jeg møtt tre, Eldbjørg på Dombås, Anja og Wenche i Gøteborg. Kate i huset ved bekken og jeg har avtale om et besøk i Treungen eller på Lia. De er flotte damer som jeg er blitt kjent med gjennom blogging.
Bente, en kollega og venninne, og jeg dro til Gøteborg for å møte Anja. Vi hadde planlagt å gå på Wenches utstilling i Trädgårdsforeningen sammen. Enden på visa ble at bare Bente og jeg fikk sett utstillingen i går fordi Anja fikk det travelt med å forberede en visning for besøkende i haven sin. Ho har en spennende have med mange ulike vekster, både kjente og kjære og noen mer eksotiske. Vi ble servert kaffe og kaker i lysthuset.
Wenche har utstillingen åpen fram mandag 8. august. Alver, troll, mytologiske figurer og blomster er hennes varemerke. Nesten alle arbeidene er lagt ut på bloggen Troll och citorner.
Omgivelsene er perfekte, i Direktorboligen nesten midt i rosehaven med orangeri og veksthus i nærheten.




Et av Wenches sjarmerned troll ønsket besøkende velkommen!





Vi tok oss tid til å sitte ned med god mat og en hyggelig prat om felles interesser, kunst, gamle hus, blomster....




La ikke dette bli med dette, Wenche og Bente!




.

4 kommentarer:

  1. For et vakkert sted, og jeg synes jeg kan høre dere prate intenst og mye. Herlig. Slike ting gir virkelig glede.

    Tusen takk for bestillingen din. Når det passer sånn, må du sende meg adressen din.

    Jeg har vært rimelig fraværende de siste dagene, for en flott ungdom jeg kjenner, mistet sin søster under skytingen på Utøya. Den unge, vakre jenta ble gravlagt torsdag.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hej Björg
    Det var så riktigt koseligt å få besök av dere, håper vi ser varandra snart igjenn.
    kram fra Wenche

    SvarSlett
  3. Har du varit i Göteborg! Förstår att du säkert hade fullt upp, annars hade det varit kul att träffas! Kanske en annan gång... :-)

    Den utställningen ser intressant ut, får se om jag hinner dit på måndag.

    Kram

    SvarSlett
  4. Mysigt :-) Jeg sier ikke mer. Men du vet at besøket hos meg betydde spesielt mye for meg på grunn av vår felles situasjon med Nøste og Mia.
    Eldbjørg

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.