tirsdag 2. august 2011

Med MS Nordnorge


Vi gikk ombord klokka ni om kvelden i Rørvik med Svolvær i Lofoten som mål. MS Nordnorge er Hurtigruta det ble laget film fra hele veien fra Bergen til Kirkenes. Vi nøyde oss med ett døgn langs Helgelandskysten. På veien oppover besøkte Herren i bilen og jeg, Eldbjørg med bloggen I sansenes grenseland, på Dombås. Vi var invitert på kaffe, og det ble et møte vi aldri vil glemme. Tusen  takk Eldbjørg!




Hullet i Torghattenfjellet så vi ikke, men en mann påsto at han hadde sett det i 2 sekunder og klart å 'feste det til filmen'! Det skulle ha vært synlig der jeg har illustert det på fotoet over!


  


Det var begynt å mørkne da vi nådde Brønnøysund. Sola var såvidt under horisonten. I Bodø er det midnattsol fram til 8. juli. 




På vei nordover møtte vi seilskuta Mathilde. Det øverste bildet under er fra innseilinga til Bodø. De fire siste bildene er mot Lofoten.





Dette er kvelden 22. juli som vi alle vil huske på grunn av det grusomme som skjedde.
.

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, og jeg minnes TV-sendingen med glede. Det er så mye vakkert å se langs kysten.

    Dombås er et flott sted, og jeg forstår at dette ble et spesielt møte. Kos dere videre i ferien.

    Skulle gjerne hatt din mening om rosesymbolet mitt, hvis du har tid.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei,

    Jeg er interessert i å bruke bildet ditt i et forskningsprosjekt. Kan du kontakte meg så fort som mulig?

    Hilsen Kristiane Midtaune

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.