mandag 8. august 2011

Over polarsirkelen

.


Dvergbjørka gir grønne vidder. Vi hadde alltid to kvaster med djergbjørk festa til fremste støtfanger på bilen når vi kom hjem fra tur over fjellet da jeg var barn. Det var eksotisk!





Polarsirkelen over Saltfjellet er markert på mange ulike måter, med kloder, varder og souvernirbutikk - og et informasjonssenter som var stengt!





Plutselig oppdaga jeg at å se kloden fra denne vinkelen, ga formen av et hjerte - symbolet for kjærlighet...




.

5 kommentarer:

  1. Her var det veldig mange vakre bilder. Var selv på tur nordover i sommer. Det er virkelig et vakkert land vi lever i

    SvarSlett
  2. Denne turen misunner jeg deg virkelig, men i positiv forstand.

    Nå sitter jeg og venter på at Tollpost skal komme med en levering fra Panduro. Den inneholder bl.a. blader til rosesymbolet. Kan du sende meg adressen din?

    Klem

    SvarSlett
  3. Dette er himmelsk vakkert og det må ha vært så utolig å få oppleve stedet..
    HIMMELSK fortsetter i alle fall en stund til. Jeg må med hånden på hjerte si at jeg sliter med blogglysten og at tiden ikke strekker til, men jeg håoer at trykket letter litt når jeg har sagt fra meg MT.
    Jeg har innsett at jeg ikke klarer å besøke alle hver gang og vi prioritere dem som legger igjen noen ord hos meg..
    Det er så mye annen som skjer for tiden og når bloggingen blir et stress element, så må man se på hva man gjør "feil"..

    SvarSlett
  4. Dvergbjørk har fascinert meg også fra første gang jeg opplevde å kjøre bil over fjell. Et stopp for å plukke med kvister hjem var obligatorisk. Jeg hadde glemt dette helt til jeg leser om det i bloggen din. Jeg har jo bodd nesten midt oppi fjellbjørka i 13 år nå og den har blitt en selvfølge.
    Jeg fascineres veldig av at kloden ble et hjerte. La oss fokusere på det!
    Klem fra Eldbjørg (eller Fjellbjørg) med http://sansereiser.blogspot.com/

    SvarSlett
  5. On this special place you can feel the heaven I guess..... Hugs from Luzia.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.