onsdag 5. mai 2010

Vilt og vakkert 1 år!




Dette året har gått kolossalt fort. Kan det ha noe med at jeg har vært så oppslukt og opptatt med nettopp blogging at tida ikke har vært merkbar?
Det har vært et annerledes og spennende år med mange nye, hyggelige "bekjentskaper" som jeg til og med har truffet!





Kortet fant jeg sammen med mange andre tilårskomne kort i det gamle bureauet som det heter. Jeg synes dette passer bra å ha det med på ettårs-dagen!

For å markere at det er et slags jubileum, varter jeg opp med en ny heading. Den har vært planlagt en god stund, jobbet med litt den siste tida og presenteres her for første gang i dag.
Den speiler forhåpentligvis hva bloggen stort sett har utviklet seg til å bli. Det startet med tittelen Vilt og vakkert og have. Det var der fokus var 5. mai 2009.
Haven vår er litt vill - og vakker i mine øyne. Her er det ikke mye dressur og struktur, og de sjølsådde plantene får som regel stå der de finner det for godt.
Med høsten og haven i dvale tok andre interesser mer plass på bloggen, og innholdet ble mer retta mot kunst, kultur og mytologi, men fortsatt med en del havestoff der det lot seg naturlig integrere. Vektleggingen varierte med årstidene.
Sannsynligvis vil det forsette å bli sånn, litt om have, litt om kunst, litt om historiske steder og litt om mytologi. Alt dette kommer for så vidt innafor kulturbegrepet.
Den nye headingen er inspirert av gamle posters tegnet i Art Nouveau-stil med et litt personlig vri. En del av blomstene jeg har tegnet i flash, er strødd utover der det måtte passe for å illustrere at dette er en blogg som handler om blomster og fruktbarhet i vid forstand.

Temaene mine har jeg startet å gi små emblemer, etiketter, merkelapper, loger, pictogrammer, ikoner symboler eller hva jeg skal kalle dem... kanskje rett og slett trykkknapp...?
Det er foreløpig en for primstavinnleggene, en for lokal kulturhistorie og en for hjertesaker. Ny av dagen er den for mytologi. Vanligvis vil de fungere som knapper til linker som fører fram og tilbake til beslekta sider på Vilt og vakkert eller til andre bloggsider med naturlig tilhørighet.






Velkommen til alle både gamle og nye bloggvenner til et nytt år med Vilt og vakkert!



Og jeg har en prisutdeling på gang. Anette på Anette´s space skal få en pokal som bevis for at ho har en allsidig og spennende blogg. Jeg deler ut en som har stått en stund på hylla og fått lov til å få et tynt lag med støv, men den har ikke mistet sin betydning eller verdi. 
Se


8 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med 1 års dagen.
    For en flott heading!!!
    Det at du skriver om forskjellige temaer gjør bloggen din ekstra spennende i mine øyne.
    Jeg storkoser meg når jeg er på besøk på bloggen din, finner stadig noe nytt å lese om.
    Ønsker deg et nytt, flott bloggeår og gleder meg til å følge deg videre.

    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Hei igjen,
    Jeg fikk hjelp av Jofrid med bloggen
    http://blogger-hjelp.blogspot.com/2010/02/hvordan-fjerne-rammene-rundt.html.
    Når det kommer til forandring av htmlkoder er jeg ikke flink nok til det enda, så jeg fikk hjelp av henne. Kanskje du finner hjelp der du også?
    God natt

    SvarSlett
  3. Gratulerar med ettårsdagen, kära 'guldgruva'. Ett helt år har du underhållit mig med massor av spännande och inspirerande artiklar, som en liten lärobok inom t.ex konst, färglära, mytologi, runor, örter.. Ja, jag tror redan du vet vilket pris jag satt på din blogg. Ett år till blir det väl? minst? Headingen tycker jag passar fin in :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med jubileum!
    Fin og forseggjort header, jeg har sans for art nouveau, så denne likte jeg :)
    Håper det blir fler jubileer for boggen din med tiden :)

    SvarSlett
  5. Congratulations on one year! I really like the new header, as well. And, I have to agree that it's good to have a mix of post themes... that keeps everything more interesting.
    Here's wishing you many more years of blogging to come!

    SvarSlett
  6. Tenk det har gott ett helt år!Jeg husker så glad jag var når jeg fannt dig,du intreserte dej for gudinnerne presis som jeg.Det har vert mye fint og intresant å lese og det bli det nok i fremtiden også.
    Den nye headern var imponerende.
    Kram

    SvarSlett
  7. Jeg takker i al ydmyghed med glæde for pokalen.
    Og jeg skal nok sende den videre :-))

    Din nye header er så flot, og passer så godt til din blog.

    SvarSlett
  8. Gratulerer med 1-års jubileum på bloggen, og jammen har du skrevet mange flotte og interessante bloggposter i løpet av det året du har blogget.

    Den nye headeren var flott :) Likte den veldig godt, art nouveau stilen er veldig fin!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.