onsdag 5. mai 2010

Kvitebjørn -kong Valdemon





Av og til pleier jeg å titte innom bloggen A Polar Bear's Tale.  Det er en kunstblogg som er organisert etter tematikk i malerier, plakater, grafiske blad mm. I dag er det nettopp kunstverk der isbjørnen er et motiv som presenteres. En rekke på i alt tjueto har Aputsiaq samlet sammen, men ho mangler et vesentlig bidrag, nemlig Theodor Kittelsens Kvitebjørn Kong Valdemon som han malte i 1912 da nasjonalromantikken sang på siste vers. Klikk på maleriet og vips så er du i isbjørnens rike!


Der tok jeg feil for dette var svaret jeg fikk: 
Aputsiaq said...
Åhhh ja, det er så smukt. Jeg har endda postet det to gange...den sidste gang er her:

http://polarbearstale.blogspot.com/2010/03/thhhhank-yooooou.html

SKKKKKKKKKØNT BILLEDE!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.