torsdag 6. mai 2010

Dagen i dag, 6 mai





Jeg har tatt vare på denne kalenderlappen fra 1983 - kanskje på grunn av ordtaket som er for denne dagen dette året, men også fordi dagen betyr noe spesielt for meg.
Vårens første tulipan fikk farve i dag, og jeg måtte kjøpe meg perleblomstene, for "mine" har såvidt vist tegn til anlegg for blomster.
 





Det er morsdag i USA i dag og fra Blue Bird på Long Island kom en nydelig bukett roser, og tre georginer for fødselsdagen!






Og søstera mi kom med favnen full av margeritter og en peon, Shirley Temple, som jeg skal plante sammen med de andre.






Og Herren i huset har laget et dusin trefugler med navnlapper i nebbet. De er kanskje mer til nytte for han enn for meg, men jeg ønsket meg det som litt ekstra pynt i urtebedet. De skal lakkes, males, navnes og få stang før de er klare til å settes på plass.






Nå skal det ikke bli vanskelig for kokken å få rett urt i gryta!
T U S E N takk for alle koselig hilsner ♥




4 kommentarer:

  1. Nydelig tulipan og perleblomster.
    Jeg har bare noen få perleblomster, de blomstrer nå. Tulipaner har jeg ikke lenger.
    De trives rett og slett ikke her vi bor nå.
    Headeren er så nydelig.
    Ønsker deg en fin torsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Til lukke med eittårsjubileet, flott header du har laga deg, han avspeglar absolutt det vi finn i bloggen din:)

    SvarSlett
  3. Har jeg forstått det rett, at det er bursdagen din i dag?
    I så fall gratulerer så mye :) Masse tillykke, og ha en fin kveld!

    Fuglene var kjempefine, de kommer til å pynte godt opp i urtebedet ditt!

    SvarSlett
  4. Hei igjen!
    Jeg glemte å si at gullstjerne og vårkål er to forkjellige planter, men utifra mitt bilde kan de se like ut. Vårkål har runde blader.

    Så du har en "vill" solbærbusk som ikke kommer med bær. Da er det nok ikke bryet verd at jeg flytter buskene jeg fant til hagen, da holder jeg meg til de sikre (kjøpte) bærbuskene :)
    Men fine er de absolutt!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.