tirsdag 18. mai 2010

Dokkeportrett av den eldste sønnen





En kollega av meg arrangerte kurs i å lage portrettdukker i porselen, og jeg deltok, men dessverre døde kollegaen min - og minstemann sitt hode ble aldri helt ferdig, bare nesten (innlegg i morra). Jeg har planer om å fullføre det en dag. Det er ikke så enkelt siden det trengs spesialomner til brenninga.
Eldstemann var nok litt eldre enn på bildet bak da han satt modell.
Dokka har på seg den røde østerdalslua som ble brukt hver søttende mai i noen år og senere gikk i arv til lillebror. Da fikk han en ny svart.






Dette bildet er skanna inn fra albumet hans. Her er dokka kledd i den første bunaden han hadde.
Skjorta har mormor sydd på Fylkessskolen, så den er antikvarisk!
Innlegget passer bra på denne dagen som er Eiriksmesse...

4 kommentarer:

  1. så spennende da, lage dukker fra ekte modeller :)

    SvarSlett
  2. Det virker veldigt morsomt, nydelige ble de.

    SvarSlett
  3. Kjempeflott dukke, og du har fått den veldig lik barnebildet.

    Flotte bunadsbilder litt lenger ned i bloggen. Så fin du var på 17. mai :)

    SvarSlett
  4. Kjempeflott dukke, synes den lignet veldig.
    Håper du får laget av yngstesønnen også.
    Det var så kjekt å se bildet av deg i bunaden,
    du var så fin i den.
    Så du at Ninni har brukt elvesingel?
    Ønsker deg en fin torsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.