tirsdag 25. mai 2010

Hva har Gala og Hanne til felles?




'Dame ved vinduet'  (noen steder står det at det er hans søster som er modell) er et maleri av Salvador Dali som forøvrig også er en av mine favoritter. Han malte det i 1925. Utsikten er bukta utenfor hjemmet til Gala og Salvador i Port Lligat. Jeg har alltid innbilt meg at det er Gala som står ved vinduet og får det slett ikke til å stemme at det er søsteren Ana Maria. Grunnen til det er sjølsagt sjøen med øyene jeg så gjennom soveromsvinduet deres da jeg var på "besøk" i 1999.

Denne hjemmesiden har en fin beskrivelse dette : http://classicalvalues.com/archives/2007_01.html

Hanne malte veggen i soverommet på Lia i pinsa. Motivet jeg fanget i linsa, minner meg så sterkt om maleriet til Dali. Sjekk sjøl! Det ga meg noen assosiasjoner...

5 kommentarer:

  1. jag ser att det inte var svårt att dra dom likhetstecknen, någon gång sträckte hon säkert på benen och såg ut också :)

    SvarSlett
  2. Hei:)

    Takk for hyggelig hilsen hos meg:)
    Herlig bilde.

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  3. Si fra når du kommer for å titte på elvesingelen;D Velkommen er du! Du får si fra på min blogg da :0)

    SvarSlett
  4. Så din andre kommentar nå. Riktig observert ang. beliggenhet:D

    SvarSlett
  5. Sikke et dejligt billede :-))Uanset hvem det er der står ved vinduet og kigger ud.....

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.