lørdag 29. mai 2010

Min store sådag





Den ble ingen båtpussdag, men havedag i dag. Endelig fikk jeg sådd resten av frøene, både kjøpte og egenplukka. Pakka med posene fra Zimtrade kom aldri i posten... Av en eller annen grunn har ikke bestillinga mi blitt registrert, men det var nok å så likevel. En annerledes lineng vil se dagens lys i drivhusskapet. Jeg hadde en stor pose linfrø uten plass i noe bed til å så - derfor dette alternativet! Tror det skal bli fint sammen med potteroser på kjøkkenterrassen.






En eller annen fugl har funnet sin egen frokostplass. Den gamle furustammen inneholder mange delikatesser for en sulten, liten fuglemave.






Den nye rododendron har såvidt kommet fram. Den er knall rød!






Heidelbergrosetreet ved inngangen tålte ikke frosten i vinter. Det måtte skjæres ned - nesten helt til jorda. Heldigvis er det liv i rota, og nye skudd dukker opp både her og der i avkuttet fra de frosne greinene.

3 kommentarer:

  1. Heidelberg rosen er så smuk, så det er da dejligt at den ikke er mere død efter kulden, end nye skud dukker op igen.

    SvarSlett
  2. âr det såna linfrö som jag använder i bak du sår, eller speciella som är tänkta till sådd?
    En knall röd rhododendron låter flott och bak den stammen, är det inte en clematis jag skymtar? ..härliga hagetider nu :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder.
    Høres spennende ut med lin og potteroser.
    Lin er noe jeg aldri har prøvd.
    Ønsker deg en flott søndag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.