søndag 12. desember 2010

Tredje søndag i advent

.



Det tredje lyset skinner
og vekker sterke minner
om nissens digre mave
og om den aller beste gave!


Jeg kan røpe at den julegava som har gitt meg de største minnene, ikke kom med julenissen direkte.
Han bare ringte på utgansdøra vår da jeg var fire, og forsvant. Men på trappa hadde han satt fra seg verdens flotteste dukkevogn med rødt "skinn" og glinsende blankt krum. I vogna lå det et nydelig, gult og hvitt-rutete pynteteppe og pyntepute. 
At jeg måtte takke storesøster på gaven, gjorde ikke gleden mindre. Annadokka sov som en prinsesse den natta, og jeg, ganske sikkert, med et stort smil om munnen.


Noen julesanger i norsk folkemusikkdrakt er også blant noe av det jeg hører på i denne tida.
Klikk:



1 kommentar:

  1. Tack för tipset om Åsne Valland.Jeg er ochså så glad i gamle julesanger och salmer,
    kram

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.