lørdag 18. desember 2010

Adventskalender 18. desember

.


I en liten stall,
på teppe av liljekonvall
og under en skinnende krystall,
lå en liten gutt som fikk et frelserkall.




Egentlig satt jeg og lekte med bokstaver og ord i på et annet lite vers som jeg sto fast på da jeg bestemte meg for å se om det fantes en rimordbok på nettet.
Jeg søkte på ordet stallen og fikk disse:
ballen
bedriftsfotballen
bergenshallen
dallen
engkallen
fallen
forfallen
fotballen
frafallen
gallen
hallen
handfallen
håndfallen
kallen
kasteballen
krystallen
kvernkallen
legdekallen
liljekonvallen
marsjallen
messehallen
motfallen
nettballen
overallen
pallen
rudkallen
skallen
stallen
sveinkallen
svømmehallen
trallen
vasallen
http://www.ordbok.com/rim.html

Det løste ingen problemer, men jeg festa meg med krystallen og liljekonvallen, og tenkte: la meg dikte med disse orda. Da jeg tok bort endelsen og fikk ordene i rett rekkefølge, så verset over dagen lys.


Symbolforklaringer:
Liljekonvall> sweetness, purity, return of happiness, humility, return of happiness / sødme, renhet, tilbakevendende lykke, ydmykhet
Kilde: http://webhome.idirect.com/~gaga1/symbols.html

Bergkrystallen symboliserer menneskets vekst, sannhet, visdom, overblikk, skapende kraft og harmoni. Skaper energi og åpner opp for det gode og positive. Gir beskyttelse.
Tilhører stjernetegnene Tyren, Steinbukken, Løven og Tvillingene
Kilde: http://englene.no/catalog/product_info.php?products_id=649&osCsid=emde7ub8s0dth1hmclc36i6ev5

1 kommentar:

  1. Herlig innlegg ;))

    Litt juleskribleri til deg fra meg ;)

    Jeg ønsker deg av hjerte alle de gode ting♥
    Nyt av julen & dens poesi, dufter & av harmoni
    Å tenk om litt vi pakker opp av hjertens glede
    - alt det skjønne julen har å gi!!
    Varme juleklemmer jeg sender deg fra meg, Anki
    ♥GOD JUL♥

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.