søndag 12. desember 2010

Svanesjøen

.



Er den ikke vakker, Cyclamen persicum fra Persia? I år ville jeg ha hvite alpefioler til juleblomster, og nå står de som små ballettdansere på stuebordet. En blomst avsluttet forestillingens første akt med en nydelig, ja, jeg vet ikke hva det heter på fagspråket, men jeg kaller det spagat!

Alpefioler elsker at det trekker litt mellom sceneteppene, og at det strømmer litt kjølige drag fra salen, og de elsker atmosfæren i gamle, ærverdige teatre med lyskasterne rettet mot seg til enhver tid.
De setter pris på litt oppmerksomhet i form av godsaker etter forestillingene, og når den settes av plakaten etter et par måneder, er de innstilt på å ha en lang pause for å komme til kreftene igjen. Da er de lite kravstore, ingen primadonna nykker, bare litt vann skal serveres på skåla.

Samtidig som jeg forberedete  Svansesjøen, har 'Herren i huset' ordnet julegave til meg: En kveld i Operaen! 

Stell: http://www.odla.nu/artiklar/cyklamen_041013.shtml

5 kommentarer:

  1. Nydelige blomster og herlig assosiajoner. Flott tekst. Jeg liker også hvite blomster til jul fordi de lyser opp i mørketiden. To julestjerner flankerer likevel ljusbågen i den hvite vinduskarmen. Jeg elsker julestjerner også og skal nok blogge om dem før julen ringes inn. I dag har jeg lagt ut bilder fra den ene vandringen i Nepal i nettgalleriet mitt http://pbase.com/eldnyb

    SvarSlett
  2. oh wow!!!! these photos look amazing!!! wonderful work

    SvarSlett
  3. Beautiful! Gorgeous photos!
    *hugs*deb

    SvarSlett
  4. Det var en flott julegave! Utrolig vakre blomsterbilder.

    SvarSlett
  5. Ja du vet ju redan att jag älskar vita blommor! Jättefina bilder och vilken fin association till Svansjön! Men vet du redan vad du ska få i julklapp? ;)

    Kram

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.