onsdag 1. januar 2014

Ung lykke





Dette tror jeg på. Et opphold på landet må være toppers for rotløse barn og unge fra byen.







USA: 
Forskjellen på et godt liv i USA og Norge er slett ikke så forskjellig, og hva som skaper den gode tilfredsheten, roen, tryggheten og et øyeblikk av lykke, er det samme i dag som for 40- 45 år sida.
Vi mennesker er oss like uansett hvor vi bor og til hvilken tid vi lever.
Og det lover godt for nær framtid! Ønsker alle et trygt og fredelig, godt, nytt år med mange flotte opplevelser.

De to første utklippene er fra den gamle Lykkeboka mi! Resten er nyheter fra desember i året som nettopp gikk....

PS I går kveld, på nyttårsaften, ble jeg kjent nettopp med en fostermor på landet, snodig!
Ho kunne bekrefte at for de fleste ungdommer var oppholdet hos en forstermor på landet et vendepunkt i de unges liv... som de i alle fall i etterkant kunne se tilbake på som en tid i livet da de hadde det godt, ble satt grenser for, fikk ansvar og forpliktelser .... og oppgaver de mestra og som ga utfordringer, fikk betydning for andre, ble sett! Noen har brydd seg om dem. DS



2 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg og dine også.
    Lykke er noe man må ha en positiv feeeeeeeeeling for, den kommer ikke intravinøst. Man må jobbe selv for å oppnå den, tror jeg.
    Morsomme innlegg du har funnet frem til!

    SvarSlett
  2. Jeg er en fostermor på landet, så da må Kompis være veldig lykkelig. Takk :-))

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.