lørdag 18. januar 2014

Min første illustrasjon på et offentlig dokument




I sommer  ble jeg oppringt av kommunikasjonssjefen på Telemark Sjukehus med spørsmål om de kunne få bruke forglemmegei-illustrasjonen som jeg har på bloggen min!





Samtalen ble etterfulgt av denne e-posten:

Hei

Viser til telefonsamtale tidligere i dag, torsdag 4.juli.

Som jeg fortalte på telefon, er Sykehuset Telemark i gang med en revisjon av våre omslagsmapper og en brosjyre som vi deler ut til personer som har opplevd dødsfall i nær familie. I mappen legges også et hefte fra Helsedirektoratet.
Vi deler ut anslagsvis 200-300 i året. Vi har flere alternativer når det kommer til illustrasjoner og design, både å gjøre en blåkopi av andre helseforetaks mapper og brosjyrer, og å bruke designelementer med utgangspunkt i kunstsamlingen som allerede er i sykehusets eie.
Brosjyren vil ha enkel tekst med praktisk informasjon, i tillegg til noen dikt. Blant annet har Kolbein Falkeid tillatt fri bruk av sitt dikt ”Jeg finner nok fram” til dette formålet.

Arbeidskomiteen vår bestående av sykehuspresten, en kreftsykepleier og undertegnede falt for enkelheten, varheten og fargepaletten i illustrasjonen din av ”forglemmegei”.

Vårt spørsmål til deg er hvilke muligheter vi har for å kunne benytte bildet?





Nå foreligger heftet som jeg har fått tilsendt sammen med to vakre stetteglass som takk for jobben.





Kanskje det er dette jeg skal drive med den dagen jeg går av med pensjon.... som kanskje kommer fortere enn jeg har planlagt, takket være KS som vil ta fra oss avspaseringsmuligheten i juni og august! Forhandlingene med Utdanningsforbundet kan gå i stå, og mange lærere er ikke innstilt på at vi skal miste en avtale vi har forhandla fram til for mange, mange år sida.

Se mer info om dette

Se innlegget der forglemmegeien først ble brukt!

4 kommentarer:

  1. Så fin den forglemmegeien var! Hele brosjyra ble fin syns jeg! Nei, jeg syns ikke lærerene skal miste de lange "feriene" sine. De lærerene jeg kjenner bruker mye av tida til faglig oppdatering. Dessuten er det bra at noen har ferier som passer med barna sine!

    SvarSlett
  2. Congratulations! Your artwork is beautiful! I hope the teachers keep their breaks, knowing how hard they work.

    SvarSlett
  3. Nydelig ble det hele.
    Flott og gratulerer.
    NEI, avspaseringsmulighetene for alt for-, mer- og etterarbeid lærere har, må bestå.
    Klem :)
    Mormor

    SvarSlett
  4. Det ble en nydelig brosjyre og jeg sier meg enig i de som falt for "enkelheten, varheten og fargepaletten i illustrasjonen din". Gratulerer :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.