fredag 24. januar 2014

Alt





Lykke er ikke alt,
å elske er ikke alt,
livet er ikke alt,
å leve er ikke alt,
troen er ikke alt,
å bli kysset er ikke alt,
håpet er ikke alt,
et lite kjærtegn er ikke alt,
en hånd i din er ikke alt,
fred er ikke alt,
men lykken er alt dette,
og da er lykken alt.
Ukjent

Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst med
illustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av 
det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint 
å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidrag
fra kjente og ukjente forfattere. Illustrasjonen er et 
gammelt utklipp som viser Karen Blixensens 
hjem uteafor København.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.