lørdag 25. januar 2014

Mangt kan sies





Vanessa Hugh Walpole: En føler lykke først når all frykt er forsvunnet.

Norman Douglas: Nøkkelen til lykke er vitebegjær.

Ronald Russel: Barn som er vant til lykke, vil finne kjærlighet og skjønnhet.

Johs. Jørgensen: Ikke livets lek, men livets alvor - er lykken.

Alexander Pope: Fornøyelse er lykke for dem som ikke kan tenke.

Albert Schweitzer: Lykken er ikke annet enn svak hukommelse forbundet med god helse.

Det er nødvendig for menneskets lykke at det forstår at det er trofast mot seg selv.


Gutt 22 år: Lykke er å gjøre andre glad.
Jente 20 år: Lykken er å ha en å være glad i.
Gutt 12 år: Lykken er å sette andre høyere enn seg selv.
Gutt 7 år: Lykkepengen bringer lykke!
Jente 3 år: Lykken er en stor elefant.

Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst med
illustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av 
det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint 
å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidrag
fra kjente og ukjente forfattere. Illustrasjonen er et 
gammelt utklipp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.