mandag 27. januar 2014

Mandagstema; Jeg ønsker meg...





Etter å ha lest en del ønsker, så sitter jeg her og ikke vet hva jeg ønsker meg, for jeg skal snart til varmere strøk, ikke for det.... er jeg riktig uheldig, kan jeg møte snøen og kulda der også.
Men hva står øverst på ønskelista under de mest eksistensielle ønskene som god helse, gode forhold, godt miljø, godt samfunn, gode relasjoner, gode hverdager og hva vi ellers er avhengige av?
Det er et luksusproblem å ikke vite det sånn umiddelbart! Og jeg kan ikke ønske noe jeg vet jeg ikke kan få....
for som jeg la inn på en post for ikke så lenge sida...

De lykkeligste menneskene er de
som ikke ønsker seg noe de aldri kan få!
Ukjent

Jeg har imidlertid et sterkt ønske om at dammen vår må bli som den var i 2012. Det nevnte jeg også på møtepalssen for Blommig fredag. Dere som har fulgt prosessen, vet at jeg er ikke alene om å ønske dette. Vi har fremdeles tro på at kommunen vil gjøre det eneste rette sjøl om troa blir svakere og svakere for hver gang vi får rapport om hva som skjer eller ikke skjer.
For dere som ikke kjener til hva som har hendt, kan lese det viktigste her:
https://www.facebook.com/StottegruppeforBjolstaddammen


Dette er Sommernatt av Eilif Petteresen, malt i 1886






9 kommentarer:

  1. Jag hoppas din önskan slår in! Och visst är det bra att låta bli att önska det en ändå inte kan få!

    SvarSlett
  2. Jeg skal ønske sammen med deg.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  3. Det var en vacker damm så hoppas din önskan slår in.

    SvarSlett
  4. Vad härligt att du får åka till värmen! Idag har jag snöstorm.... Jättevacker damm har du. Annars har du rätt egentligen när det gäller önskningar, att inte önska det man aldrig kan få. Fast längta efter det kan man ju ;) Ha det så bra. /Anette

    SvarSlett
  5. Håller tummarna för din damm!

    SvarSlett
  6. Det var många kloka ord i ett och samma inlägg. Håller tummarna för dammen och önskar dig en skön resa!

    SvarSlett
  7. Verkligen vackert och jag håller tummarna och önskar att allt går bra .
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.