søndag 10. januar 2010

Julekatus

*



Sjølom jula er over for de fleste, er tjuende dagen den definitive slutten. All pynt som er rød og som lukter kongerøkelse er pakket bort (ikke hele sannheten, for kommoden som skulle romme alt dette, er ennå ikke ferdiglakkert med alle lagene, og spisebordet i stua svømmer over av jul...)
Blomstene gir fremdeles litt julestemning i stua til faren min. Den store julekaktusen er sikkert tjue år gammel, sa han i går. Før var det moren min som gikk og vannet. Nå har faren min tatt over. Han har et ekstra godt lag med plantene, og de trives hos han. Julekaktusen er den beste julepynten ... hele året gjennom!
*

3 kommentarer:

  1. Heisan :)
    javist - berre bruk bilda du -- alltid koselig at noen vil bruke mine bilder ;-)
    Fine blogg du har
    Klemma fra monika

    SvarSlett
  2. Hei igjen.
    Jeg har en liten utfordring til deg på bloggen min. Ta en titt, håper du vil være med :)

    SvarSlett
  3. Hej Bjorg Nina :-) Jeg holder meget af julekaktus og novemberkaktus - mine kommer på ferie i haven om sommeren. Så bliver de som nye igen. Her i min stue er det heller ikke det mindste spor af julen nu.

    Jeg glæder mig til at følge din blog - ha' en god søndag :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.