søndag 22. juli 2018

Ønsker




Jeg har fundert på hva folk flest har av ønsker. De fleste vil nok si at ønske om god helse står øverst på ønskelista. Noen vil kanskje ønske seg bedre økonomi, å vinne en lottogevinst. Ønsker om fred i verden og et godt miljø er universalt, men hva om jeg ber noen fortelle meg hva de ønsker seg for egen del utenom god helse og bedre økonomi for seg og sine, hva vil det være?
Kan alle som er innom dette bidraget på ukas utfordring, skrive noen ord om det i kommentarfeltet?
Jeg skal prøve å presisere hva jeg mener med denne illustrasjonen:
Inneforstått 1. GOD helse, 2. GOD økonomi, 3. Fred og 4. GODT miljø
God helse er uten tvil nummer 1. Ikke enkelt å nummerere de tre siste på denne lista...
Hva har folk som ønske nummer fem?





5. Jeg ønsker å se nordlyset! En dag vil nok et bilde tatt av meg, komme på bloggen, men når.... det vet jeg ikke!
Se forøvrig et innlegg her!





Og et ønske som er mer nærmere i tid å realisere, er elvesingelganger i haven, se her!
5. Helen ønsker seg en stuga vid havet!
Anleggsgartner



Kom på det mest essensielle: STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN, uten det har vi ingen god helse...
Da ble det faktisk enda et sitat fra Bibelen her på bloggen min!




PS forrige ukes utfordring finnes her! DS

13 kommentarer:

  1. Nydeleg og rørande innlegg, eg las linkane ...
    Det kom litt tett på meg og vår familie..
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Anne-Mari, skulle gjerne ha delt mer med deg, men bloggen er ikke rette stedet!

      Slett
  2. Det var ett inlägg som var aningen för "djupt" eller rättare sagt "mystiskt" för mig. Använde Google Translate för att få lite hjälp här, men förstår troligen inte riktigt ändå. Men jag gör ett försök:
    Det jag verkligen önskar just nu har jag själv lagt upp som bidrag. Men för mig personligen är det nog hälsan som är första prioritet. Så tänkte jag då aldrig när jag var 30, men drygt 30 år senare har jag förstått att det är viktigast att ha hälsan i behåll.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann, jeg har lagt til litt mer tekst og en illustrasjon i håp om at alle forstår innlegget mitt nå ;:OD)

      Slett
  3. Hälsan är viktigt för att kunna uppfylla sina andra önskningar. :-)

    SvarSlett
  4. Ps. Glömde skriva att du har en rolig bild och att jag hoppas att din önskan slår in om att du får se norrskenet. Det är fantastiskt!

    SvarSlett
  5. Förutom hälsa och bättre ekonomi önskar jag för egen del att jag hade en liten stuga vid havet. Det kommer aldrig att ske för små stugor vid havet är väldigt dyra :-). Ha en fortsatt bra vecka!

    SvarSlett
  6. För mig blir det att sitta vid havet och drömma mig bort!

    SvarSlett
  7. Mer personligt är det min egen hälsa. Jag har solskador som inte varit så bra, malignt melanom. Just nu mår jag ganska bra men har problen med lungor och syresättning. Men jag tror att mina positiva tankar om livet hjälper mig en hel del. Vad gäller pengar så har jag ju ingen glädje av dem om jag inte vet vad jag ska göra med dem. Livet pågår här och nu. Jag önskar också tillbringa mer tid vid havet för det ger mig ro . Och det kan jag ju göra. Vill till att prioritera.
    Hoppas du får se norrsken för det är verkligen vackert.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  8. Jag önskar för egen del att någon gång kunna jobba på bibliotek. Jag har utbildat mig till det så här som vuxen, men att hitta ett jobb är inte så enkelt.

    SvarSlett
  9. Jag önskar ro i själen. Är ganska rastlös av mig, otålig, vill mycket orkar lite. Mera balans i tillvaron, och att nöja mig med det jag har, det önskar jag för egen del

    SvarSlett
  10. Jag hoppas att du får uppleva norrskenet - det är ju en önskan som inte är helt omöjlig :-). Alla de andra önskningarna, god hälsa, fred i världen, pengar på banken etc. etc. är svårare att uppfylla.
    Ingrid

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.