tirsdag 31. juli 2018

Skominner




Første gråværsdag denne sommeren ga meg anledning til å rydde i garderobeskapet. 
Sko kjøpt i London da jeg var 17, har aldri hatt hjerte til å kaste dem til tross for at hælene "klakker" når jeg går med dem. Derfor er de pent lite brukt. Morsomme sko kjøpt på Mallorca i Port Soller, altfor tunge, dessverre! Eller er de alt ute av skapet, og disse ble kjøpt i Budapest? Tunge begge par...
Sko kjøpt i København, aldri likt dem egentlig, velbrukte pga sine siste dager som malesko. Sandaler utslitte, men bruker to remmer som erstatning på et par eldre makne sandaler. Hunden spiste opp de remmene som valp. Nette, lave pumps kjøpt på nett, fullstendig utgåtte, hull i sålen. Nå lider de felles skjebne, søppeldunken neste.
Merkelig hvordan forhold til sko utvikler seg. Veldig vanskelig å kvitte seg med sko en liker, synes jeg... de kan både se slitte og forferdelige ut, men alltid en grunn til å spare dem!
Andre sko blir stående ubrukte og bare opptar plass!
De rød/lilla støvlene jeg kjøpte i Sevilla sommeren 2009, tviholder jeg på. Håper det aldri blir 100% utslitte.... Det samme gjelder de burgunderrøde penskoa med kilehæl fra Kiel!
De gammeldagse, svarte Tante Pose-støvlene fra York, havner på loftet i tilfelle de kan være til nytte som kostyme i utkledning. Der har de selskap av et par tilsvarende.
Savner forresten de farverike kjipp-kjappene jeg kjøpte i Antibes. Denne mimringa får meg til å skjønne at jeg kjøper sko på ferie. Jeg har også tatt sjansen på nettkjøp. Gikk helt greit, men rene flaksen for...
moralen er at nå kjøper jeg kun lette sko med myke såler, veier dem i handa og prøvegår dem skikkelig (det kan jeg jo ikke ved netthandel). Ingen snøring.
To ubrukte All Star tøysko, turkise og militærgrønne, skal Fretex få.
Det ble bare litt bedre plass i skapet, men litt er bedre enn ingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.