mandag 12. oktober 2009

Gledesspreder

Gledesspreder
"Støvlene dine gjør meg fremdeles glad!"
Kommentaren fikk jeg på vei hjem fra jobb i dag. Det har seg slik at jeg kjøpte et par støvler i Sevilla.
De bare sugde meg til utstillingsvinduet der de sto.

Forrige torsdag var det såpass kaldt da jeg gikk på jobb at jeg tok på meg de nye støvlene. Etter 10 minutter ble jeg stoppet av en ung mor: "Du, så kule støvler du har. Er det sånn froskemerke?"
Tilfeldigvis hadde jeg lagt merke til frosken da jeg dro på meg støvlene. " Um!" svarte jeg forfjamset. "Dem kommer du til å få mange postive kommentarer på!" fortsatte hun i det hun svingte med barnevogna rundt hjørnet.
Det stemte. Det første kollegaene mine stirret på da jeg trådte over terskelen til arbeidsrommet vårt, var selvsagt støvlene. Positive kommentarer uteble ikke.
Hjem fra jobb møter jeg den unge mora igjen: " Du, jeg har tenkt på de fine støvlene dine i hele dag!" " Og du fikk rett, " svarte jeg, "mange positive kommemntarer..."
Flere positive kommentarer fortsatte å strømme inn i løpet av helga.
På vei hjem i dag hørte jeg:
"Støvlene dine gjør meg fremdeles glad!" uten å se noe annet enn en stor sol (jeg ble blendet av den lave sola), men jeg skjønte straks hvem det var som sa det ;:O)

Altså, jeg har kjøpt meg støvler som sprer skikkelig glede.
Hvorfor?
Jo, for de er knall rød og lilla! En frekk kombinasjon av høstfarver.


Farver sprer glede, herved bekreftet!
To nye komplimenter, en på tirsdag og en i dag, 15.oktober.
Kan nesten starte med å føre statistikk!
Sigermor kom med kompliment søndag 18.oktober
Sigrid, bibliotekar, fredag 23. oktober
xxx

4 kommentarer:

  1. Ja. Så är det. Vackra eller roliga saker gör oss människor lyckliga! Dina stövlar är verkligen coola!
    När åker du till Marocko? Jag måste ha förstått fel därför att jag trodde att du redan var på väg!/Anja

    SvarSlett
  2. Herlig historie! Og støvlene var virkelig fargeglade og fine :)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Går ikke an å gå anonymt gjennom byen lenger nå!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.