mandag 30. juli 2018

Strekk ut en hånd




Å spørre om hjelp er vanskeligere enn man skulle tro. Det er en barriere å forsere. Vi vil så gjerne være til lite bry. Det er enklere å tilby hjelp enn å spørre om hjelp. Det skulle bety at vi gjerne vil hjelpe, og da burde det ikke være så vanskelig å ta imot det heller. Men det er ikke det samme som å spørre om hjelp. Kanskje vi derfor bør bli flinkere til å tilby hjelp, til å være mer observante og se når noen trenger hjelp, så de slipper å spørre om hjelp.






Mitt bilde fikk meg til å tenke på Skapelsen som Michelangelo malte i taket på det Sixtinske kapell  mellom 1508 og 1512.





I dag har jeg hjulpet Herren i Huset med å henge opp plakater til Foghorns 25 års jubileum. Passer ekstra godt under informasjonen om Kystmuséet på Hvaler. Håper mange møter opp på konserten!




Til orientering: Disse "oppgavene" er fra en kalender jeg har fått tilsendt av organisasjonen Acion for Happiness som er en underavdeling av FN. Se innlegget mitt 

https://viltogvakkert.blogspot.com/2018/07/action.html

5 kommentarer:

  1. Veldig viktig!
    Da har jeg lagt ut mitt Blogger's Sunday Walk innlegg. Ikke hyggelig, slik ditt er!
    Hilsen fra Tove som endelig kan puste.

    SvarSlett
  2. Har ikke lagt merke til at jeg kommer opp med mitt navn når jeg kommenterer. Hvorfor ikke med fargeneforteller, som er bloggnavnet? Dette vet du bedre enn meg! Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  3. Takk for din flotte kommentar hos meg. Du kommer opp med Vilt og Vakkert. Kan du rette hos deg til bloggnavn? Jeg kan det ikke. Hilsen Tove

    SvarSlett
  4. Skal se hva jeg får til, men jeg er ingen dataekspert, bare "bruker"...

    SvarSlett
  5. Jeg har prøvd å lete meg fram i Help-funksjonen, men finner ikke ut av det. Noen som kan hjelpe?

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.