søndag 29. juli 2018

Holdt!




Alle trenger vi en pust i bakken, spesielt i motbakker. Husker jeg pusta og peste opp bakken til Table Mountain i Cape Town, så veldig at noen ungdommer spurte om alt var OK. De trodde vel jeg var døden nær, men det jeg gjorde, var øvelser i å få mest mulig oksygen til kroppen, puste dypt og trekke lufta laaaangt ned i lungene og slippe den saaaaakte ut igjen. Det gjøres ikke lydløst!
De unge guttene ga meg et eple og en klapp på skuldra før de fortsatte turen oppover i relativt raskt tempo. 
Å gå opp til flata av Table Mountain har jeg beskrevet som et av mitt livs største bragder. Dette var bokstavlig talt. I overført betydning er det vel så viktig å ta seg pauser og lytte til kroppens og omgivelsenes signaler. Noen ganger er det lurt å telle til 10 også.





Tenk på det, dere som orker å være med på Blogger´s Sunday Walk i varmen!


Til orientering: Disse "oppgavene" er fra en kalender jeg har fått tilsendt av organisasjonen Acion for Happiness som er en underavdeling av FN. Se innlegget mitt 

https://viltogvakkert.blogspot.com/2018/07/action.html



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.