lørdag 28. juli 2018

Det handler om å dele kunnskap




For snart to år siden deltok jeg på et livsmestringskurs i regi av kommunens Pårørendesenter - og sa der at jeg hadde tanker om å kunne bruke den erfaringen og kunnskapen jeg nå sitter inne med, til å hjelpe andre å mestre utfordringene i sine liv. 
Om noen uker skal jeg lose elever som starter på videregående skole denne høsten, gjennom et prosjekt kalt Tankekraft. Det er et europeisk forskningsprosjekt som vil følge og registere ungdommene fram til de er 30 år.

Satsningen er todelt. Det første er en kompetanseheving av 170 lærere og rådgivere gjennom en ukes intensiv opplæring i undervisningsopplegget «Tankekraft», i samarbeid med Fagakademiet. Deretter skal lærerne i neste skoleår gjennomføre dette undervisningsopplegget i 10 dobbelttimer
for sine elever. Målgruppen er VG1 elever på de videregående skolene i Østfold. Prosjektet er i samarbeid med Folkehelseinstituttet som bidrar i gjennomføringen og utfører en flerårig effektevaluering.
Varighet: 1,5 år Kilde
Les mer om opplegget 

Til orientering: Disse "oppgavene" er fra en kalender jeg har fått tilsendt av organisasjonen Acion for Happiness som er en underavdeling av FN. Se innlegget mitt 

https://viltogvakkert.blogspot.com/2018/07/action.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.