onsdag 30. april 2014

Du må og du skal




Barn, du er født - du er født til å leve.
Barn, du er skapt til å hige og streve.
Barn, strev for lykke
og reis deg etter fall.
Barn, kjemp deg fram.
Du må og du skal.
Barn, ditt liv på jord er snart endt.
Barn, finn lykken før det er for sent.
Barn, nå ditt mål,
å nå lykken er ditt kall.
Barn, tiden er knapp,
men du må og du skal.
Ukjent

Jeg må si at jeg ikke er helt komfertabel med oppfordringen forfatteren av dette diktet kommer med.
Jeg har imdlertid valgt å ikke sensurere innholdet i Lykkeboka.

Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst med
illustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av 
det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint 
å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidrag
fra kjente og ukjente forfattere. 


1 kommentar:

  1. Vilken kul grej att samla i en bok som man kan läsa när man blir äldre och se hur man tänkte då.
    Ha en fin valborg
    Kram Meta

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.