lørdag 24. september 2011

Torvblokker!

.



Endelig, endelig har jeg fått torvblokker i have....
Ved en tilfeldighet falt blikket mitt på Vekstriket ved utfarten av Strømstad i dag. Tenk om de har torvbrikker der, tenkte jeg...

15 blokker lå og venta på meg til halv pris, og en tredel av hva jeg må betale på et lokalt planteutsalg.
Hele bilen ble full, og jeg spøkte med at vi kom til å bli stoppa på grensetollen med en 'hasjforsending' verdt 2 millioner kroner. Smugling eller ei, jeg fikk aldri klart svar på Vekstriket om det var lovlig å  innføre torvblokkene til Norge. Vi passerte med tollerne ute på vakt. Det er sannsynligvis helt legalt!      Til orientering: det var storkontroll den andre veien i dag.






Her skal det bli mur - mellom fjellet og dynga, så steinbeddene får slippe konkurranse om oppmerksomheten.
.

2 kommentarer:

  1. Unnskyld en dum mormor, hva er torvblokker?

    Ha en fin lørdag

    SvarSlett
  2. Betyr dette at de som stabler torvblokker ikke kjøper torv i sekk, men slike?

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.