mandag 12. september 2011

Den som 'flaskeposten peker' på





I 1968 kasta jeg en flaskepost i Oslofjorden. Den ble funnet av en gutt på 6 år.
Jeg fikk et kort tilbake av finneren med navn og adresse. Det ble med det, og kortet havna i en skoeske. Under oppryddinga i barndomshjemmet kom kortet opp av esken igjen. Flere spørsmål dukka opp i den forbindelsen, og jeg har ikke klart å styre nygjerrigheten min for å finne svar på dem. Hva ble det av gutten som voksen? Han er jo snart 50 år gammel!
I dagens digitale verden skal man ikke lete lenge før svaret dukker opp. Han er singel, bor i Oslo (adressen er oppført) har to barn, en gutt og jente, gått konkurs, 0 i inntekt i 2009, er på facebook der han skriver at han har kvinner som interesse, liker AHA og Deep Purple, leser bøker av Lars Monsen.
Det er mao nesten helt umulig å skjule sin identitet nå om dagen. Hva han har stemt på under kommunevalget, er det foreløpig ingen som vet!






Under oppryddinga kom også et gammelt ukeblad, Allers, for dagen. På første siden står det 'Flaskepostbryllup på Vigra' med store bokstaver. Nysgjerrigheten sitter fremdeles i kroppen. Mon om de fremdeles er gift?
Ved å søke på brudens navn kommer jeg inn på en ikke oppdatert slektshistorie. Der står det at paret har fått to barn, Christopher og Emma, bosted Skottland.




Ved søk på datteren får jeg opp adresse og både farens og brorens navn, men morens mangler.




Hva kan ha skjedd? Moren Anny Olsen er født på samme dag som meg, men året før. Hvorfor finner jeg ingen opplysninger om ho?

Og på denne sida dukka en underlig historie om kjærlighet og ekteskap opp der sønnen er hovedpersonen:
http://www.sellmystory.co/toyboy-husband/




Dette er også verdt en dobbeltside i et ukeblad! Man skal jo ta alt i slike 'fra virkeligheten-historier' med en klype salt. Jeg har gjort en reserch:




Ja, kanskje jeg kaster en flaskepost til på neste båttur, så jeg kan fortsette med flaskepostinnlegg!
Noen andre som har artige historier om flaskeposter?

3 kommentarer:

  1. Really interesting story, love the artwork! Thanks for your comment.

    SvarSlett
  2. Jøss ... så artig! Artige historier du serverer her. Har verken sendt eller mottatt flaskepost jeg. Når det gjelder ID, så er det faktisk skremmende hva en kan finne ut om en person ved å snoke litt på nettet. Det er nok best å oppføre seg ordentlig, for "storebror" ser deg, haha!

    Ha en fin uke!

    Irene

    SvarSlett
  3. Anny er søsteren min. De er godt godt enda:-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.