søndag 11. desember 2016

Tenn lys...




Jeg ble gjort oppmerksom på denne vakre sangen av min niese, merkelig at jeg ikke kjente til den fra før, for jeg har jo samla adventslysvers tidligere. De samme versene synges før Snøfall på NRK super adventssøndagene.

TENN LYS !   (Eyvind Skeie)

Tenn lys ! 
Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.

Tenn lys !
To lys skal skinne for kjærlighet og tro,
for dem som viser omsorg og alltid bygger bro.
Må fanger få sin frihet og flyktninger et hjem.
Tenn lys for dem som gråter og dem som trøster dem.

Tenn lys!
Tre lys skal flamme for alle som må sloss.
For rettferd og for frihet. De trenger hjelp av oss.
Må ingen miste motet før alle folk er ett.
Tenn lys for dem som kjemper for frihet og for rett.

Tenn lys !
Nå stråler alle de fire lys for ham
som elsker alt som lever, hver løve og hvert lam.
Tenn lys for himmelkongen som gjeterflokken så.
Nå møtes jord og himmel i barnet lagt på strå.


2 kommentarer:

  1. Nydeleg !

    Ynskjer deg ei fin desemberveke.

    SvarSlett
  2. Jeg kan utrolig mange sanger, men denne har jeg ikke hørt. Artig! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.