mandag 26. desember 2016

Mine minijuletrær




Det første treet ønsker velkommen ved inngangsdøra. Det har stjernelys og røde trehjerter.




Dette står foran speilet i hallen med lysstjerner og gullstjerner, det var det andre som kom på plass. Det måtte til og med friseres litt fordi noen greiner mista en del barnåler.
Det tredje står på spisebordet med hjertelys og hekla snøkrystaller fra mamma. Nei, det gjør det slettes ikke for jeg kan ikke finne dem! Stor affeksjonsverdi for meg, og nå er det sporløst borte. De har alltid kommet fram med juletrepynten, men  i år er den hvite lerretsposen med alle de nydelige, hekla snøkrystallene borte. Jeg har lett tre ganger minst i alle esker. Nå står treet der uten pynt!




Fant dem.... et sted posen er lagt i et øyeblikk av åndsfraværelse, i skapet der jeg har noen juleglass stående.
Da blir det stiving og pynting av bordtreet...




Enda er det åtte store krystaller til... som ikke er hengt opp på treet!




Så kom den aller siste på plass!




Det fjerde står på benken i vaskerommet og kan sees fra veien utenfor. Det er pynta med hjertelys og fattigmannkaker i finér.

Vi har aldri hatt mer enn ett juletre, men da så høyt som fra gulv til tak. I år ble det erstatta av disse fire små.

4 kommentarer:

  1. Have a wonderful Christmas time . The stars are lovely.

    SvarSlett
  2. God jul med dine fine juletre.
    Så smart å ha mange små, og som har kvar
    sin misjon.
    Snøkrystallene dine er aldeles nydelege. Kjenner følelsen når ein ikkje finn att ting, og oftast er det slike ting ein er ekstra glad i. Eg trudde det berre var gamle damer som meg som la ting på lure og trygge plassar, og gløymde det....

    Ynskjer deg fine romjulsdager.

    SvarSlett
  3. Such wonderful trees! So lovely decorated and full of joy! I want to wish you a very Happy New Year, in 2017, with good health and good cheer, prosperity and many joys to you and family! Happy New Year! La multi ani! best regards & hugs!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.