fredag 13. november 2009

Følgere og dem jeg følger

Følgere og dem jeg følger



Heisann... det er sånn jeg hilser på dere i kommentarfeltene. Heisann står ikke i norsk rettskrivingsbok.
Siden jeg har et snev av dysleksi, ville jeg sjekke ut om ordet blir skrevet med en eller to n'er.
Det merkelige er at ordet ikke dukker opp. Det eksisterer ikke. "Nytt søk?" står det. Derfor beholder jeg hilsenen trassig som jeg er, som en merkelapp !

I starten av det nye året har jeg et ønske om å preseneter blogger som jeg følger og bloggere som følger meg.
Det vil bli korte beskrivelser av bloggene illustrert med et bilde eller to fra disse- et jeg velger og et favorittbilde valgt av bloggeren, og i tillegg vil jeg si noen ord om hvorfor jeg følger hver enkelt av bloggene. Det er sjelden jeg får tid til å gjøre dypdykk i de ulike bloggene mens jeg haster fra blogg til blogg. Det vil jeg gjøre noe med. Nå vil jeg sette av litt ekstra tid til hver enkelt, lære bloggene bedre å kjenne.
Alle vil på forhånd bli forespurt og må gi meg klarsignal før at jeg legger ut  presentasjonen.
Det vil skje på mandager. Forespørselen vil komme i uka før.
Det vil ikke være noen form for rangering, for presentasjonene vil komme i vilkårlig rekkefølge med et par unntak!
Jeg har lenge fundert på hva min greie på nettet skal være. Ikke har jeg lyst til å arrangere konkurranser, ikke vil jeg administrere for mye. Dette skal være min greie.
Håper jeg vil lykkes, men det gjør jeg ikke uten hjelp av dere!

Kanskje dette kan være en måte å oppdage nye blogger på!
xxx

7 kommentarer:

  1. Hejsan ! Låter som en spännande idé! Skall bli roligt att se hur det ser ut på riktigt/Anja

    SvarSlett
  2. Har vært innom bloggen din før, men ikke lagt igjen spor etter meg før nå. Men dette måtte jeg bare kommentere for det syns jeg var en kjempesmart ide. Skal følge med videre og forhåpentligvis oppdager jeg nye blogger som jeg ikke kjenner fra før.

    SvarSlett
  3. Hejsan hoppsan! Tänkte det samma som Anja ser jag, ge dig den svenska varianten av ditt 'heisann' som jag tycker så mycket om. Var så snäll och fortsätt med det :) Tävlingar är det så himla många av från tidigare att jag tycker 'din greie' ska bli ett kul grej att följa! Jag tycker om din blandning här på bloggen, men det har jag ju sagt förr, all kunskap som bara strömmar ut, kryddat med fina trädgårdsbilder och annat smått och gott. Ser du fått snö du också, här dalar det ner för fullt, faktiskt riktigt vackert. Ha nu en forsatt fin fredag :)

    SvarSlett
  4. Heisann!!! dette var en kjempegod ide!!! koselig funnet på. lykke til!!

    SvarSlett
  5. Artig ide! Dette skal bli spennende å følge med på.

    Synes forresten at "heisann" er en hyggelig hilsen! (Du skrev at du ikke fant det i ordlista. Jeg tror det egentlig er to ord og at det er å finne som "hei sann").

    SvarSlett
  6. Oj! Takk for opplysningen Hilde. Vi har det jo i Hoppsann og heisann - eller?

    SvarSlett
  7. Hei igjen!
    Jeg ble litt usikker når du nevnte hoppsann, jeg trodde også det var i ett ord, så jeg sjekket i ordboka i tilfelle jeg hadde tatt feil (i både bm og nn for sikkerhets skyld). I begge listene står "hei sann" og "hopp sann", altså i to ord. Ser litt rart ut i to ord egentlig!

    Fortsett å hilse med heisann du, det er en veldig hyggelig hilsen!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.