torsdag 8. april 2010

Turan, et portrett av gudinnen!


Turan-portrettet er et lite samarbeid mellom en elev og meg. Da jeg skulle lage filmsnuttene om kvinner i jernalderen ville jeg også ha et blikk på kvinnene i Etruria, ikke bare her rundt Viken!
I en av scenene starter en etruskisk kvinne på dette portrettet. Det var ofte kvinnene som holdt på med leirearbeid. Senere gjorde jeg portrettet ferdig, og la på litt farver som jeg senere tørket litt bort. Ville ikke ha et alfor nytt preg på det!

Her ligger ansiktet påbegynt på bordet foran de to kvinnene (som da var mine elever).



Malingen jeg har brukt, er helt vanlig akvarellmaling!





Turan er omringet av sine attributter som er villsvinet, hesten og katten. I bakgrunnen sees en skyggefigur som er en kopi av en original funnet nær Volterra.

2 kommentarer:

  1. Så morsomt du har det,intressant att kvinnerna gorde lerarbeten!Tycker du har fått till ett bra gudinne ansikt.

    SvarSlett
  2. Interessant!
    Og så flott bysten/hodet av leire var, og fin antikk patina på den. Veldig godt laget :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.