tirsdag 27. april 2010

På veien hjem i dag




Skogholtet jeg passerer på vei til og fra jobb forandrer seg fra uke til uke. Nå er det gullstjernene, gagea lutea, sin tur til sette farve på bakken.



 



På grunn av arbeid med omregulering og ny trafikktrase har jeg lagt om ruta mi, og den har siden i høst gått langs tomta til et gammelt, herskapelig gårdsanlegg. Det bærer det flotte navnet Åsgård!
Tror neppe jeg kommer til å gå den veien jeg har gått i snart tjue år igjen. Veien om Åsgård er mye koseligere, fredligere og bare noen minutter lengre, men å krysse den nye trafikkmaskina slipper jeg likevel ikke!



2 kommentarer:

  1. Gagea lutea, vad jag inte lär mig hos dig. Så fin den är ihop med scilla. Har setat och funderat hela kvällen på vad den heter, gullstjerne, nu vet jag det :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.