søndag 28. mars 2010

Påskedufter





Lukter og dufter fester seg sterkt i minnet vårt. Jeg husker lukten av sigaren til onkelen min, og lukten av Nøstes pels (tror ingen andre katter lukter så vidunerlig!) har festet seg godt fast. Lukten av nyskrelte appelsiner på påskefjellet har også sine minner.
Nå for tida er det ikke vanskelig å finne kjøpelukt. Det er eteriske oljer, duftlys, voks  og poser med potpourri. Jeg har et lite utvalg. To av flaksene med olje av appelsinblomst ble handlet i Marokko fordi den gamle hadde bare noen få dråper igjen! Disse setter sitt preg på gangen vår i påska...
Her er alle tre flaskene satt opp i stilleben foran tante Astrids gamle stoffpose i falma provencemønster. Den er en av de fineste minnene jeg har fra tante!

1 kommentar:

  1. God kväll Björg!
    Jag har jobbat intensivt hela helgen, och knappt hunnit/orkat titta runt, men i kväll skall jag ta mig en liten besöksrunda här och var.
    Det finns speciella dofter som nog
    inte finns att köpa på burk, som nyfödd baby och turkisk varm kväll...Doften av gamla böcker i ett antikvariat, och saltstänkta höststränder.
    Ja, det fins mycket, som också är minnesförknippat
    Ha en bra vecka !
    hälsn
    AnnA

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.