tirsdag 18. desember 2018

Jeg er blitt en skikkelig hønemor!



Årets juleegg er fra egne høner...
Jeg har ansvaret for fem lånte høner og to egne. I dag plukka jeg ti egg, tre lå i rugekassa, fire spredt rundt i hønsegården og tre på gulvet blant sagmøl i et hjørne av hønsehuset, men ett av dem var bokstavelig talt gått i stykker. Det blir egg i julegaver denne jula..... for her er det mer enn vi kan forbruke uansett hvor mange kaker jeg kommer til å bake i dagene som kommer. Gårdshunden vår er nysgjerrig på disse skapningene som går rundt og klukker. Nå er han i sitt rette element. Det er skikkelig gøy å "småprate" med dem!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.