tirsdag 4. august 2009

Kunstnerroser



Denne rosa fant jeg på moseplassen.com.
"Leonardo da Vinci er en moderne klaserose. Det er en lav plante med mengdevis av rosa meget fylte blomster som holder en koppform. Blomsten ser ut til å bruke lang tid på å utvikle seg, og står lenge. Den har en svak duft, og om jeg ikke husker feil så blomstret den helt til frosten i fjor (jeg mener jeg så den i blomst når vi var på visning i november). Mørkt bladverk, og rosene ser ut til å tåle regn godt. Herdighet skal være H5. Av negativt så må jeg nevne at den har en tendens til å ”henge med hodet”, det kan være at dette kun gjelder vårt eksemplar som fortiden står temmelig elendig plassert og ikke har fått vokse seg stor og sterk.
Rosene har ikke lange stikler, men er alikevell godt eget til å ta inn. Jeg har hatt den i en vase i en uke nå uten at den viser anntydning til å visne, og jeg har hatt en par roser i håret en kveld og de holdt også godt. Av Anne den 10.07.2008 i Roser |http://moseplassen.com/kategori/planter/roser/" kopiert med tillatelse.




Øverst rose kalt opp etter havearkitekten Andre Le Notre, se www.wisdomportal.com/Numbers/64.html
I midten rose kalt opp etter maleren August Renoir, se www.rose-roses.com/.../AugusteRenoir.html
Nederst rose kalt opp etter maleren Claude Monet, se http://www.mooseyscountrygarden.com/rose-picture-gallery/rose-picture-gallery.html


Mer informasjon om rosene kommer. Dette er ikke mine bilder!

3 kommentarer:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.