mandag 31. januar 2022

Selfie i ord - tolv svar; 5


Her står jeg foran som bakerste jente

1.       

Där började jag skolan: St.Croix folkeskole, en skole som har fått navnet sitt etter en øy i Karibien! En litt artig historie som det står skrevet om her:




2.       

Bok: Engler & demoner av Dan Brown



3.      

Äter gärna: Ruccola


Været akkurat nå!

4.       

Väder: Allvær (det finnes noe som heter allværsjakker som kan brukes i alt vær, så for meg er det noe jeg må forholde meg til, jeg som har hund) -- vi husker vel alle også hva som var askevær i 2010. Da var vi værfaste i Casablanca!



5.       

Konsert: Rikskonsertene, et veldig bra tiltak som dessverre ikke finnes lenger.



Har nå fått egen lader på Lia!


6. 

Nyttigt: El-bil


7.       

Abba-låt: Lay All Your Love On Me


8.       

Färdigmat: Erter, kjøtt og flesk ... på boks (det skal jeg lage av råvarer snart, kjempegodt)


9.       

Skrämmande: "Krim" i alle varianter


10.    

Roligt för barn: Masker, her er jeg 6 år gammel kledd ut som gammel kone


11.    

Ömtåligt: Raketter, de blir jo ødelagt etter en gangs bruk!!!


12.    

Grönsak: Rödbetor (i kombination med chèvre, mums!) 

Kopierer like gjerne Klimakteriehäxans svar ;:OD)


Gründeren til utfordringene finnes her: http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2022/01/vi-testar-annu-en-selfie-nummer-5.html


3 kommentarer:

  1. Hahaha! Så du gillar också rödbetor med chèvre;-)
    Sedan såg jag att vi båda två har bokstaven "E" först på färdigrätter. Så jag fick tänka där. Där kom norska väl till pass - erter. Ärter på svenska hade inte gått lika bra;-)

    SvarSlett
  2. Så kul att läsa dina svar! Och tänk att du satsat på elbil - då krävs nog egen laddstation. Kruxet är att man än så länge inte klarar riktigt långa sträckor utan att ladda om.

    SvarSlett
  3. Nu hittar jag dina svar ,-)) Kul! Intressant att läsa tycker du klara det galant ,-) Söt du var som fru, charmigt! ,-) Vita hus i Norge, något jag älskar, ser så fint ut, har semestrat så mycket i Norge, vestlandet.
    Det där med rödbetor och med chèvre måste jag nu prova. Ha det fint. Primrose ,-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.