torsdag 13. januar 2022

Action for Happiness 13

Stein og meg, Bebe

Vanligvis går jeg over Kråkerøybroa når jeg skal hjem etter å ha vært hos sønnen min, men i dag tok jeg ferja til Gamlebyen fra Cicignon, "jangla litt på vollane" og tok neste ferje fra Gamlebyen til Smertu hjem.
Langs kaia ved Glomma ved ferjeleiet lå det slepebåter til overhalding. En av dem har fått navnet BEBE, akkurat det samme som jeg ble kalt av den første gutten jeg var barnepike for. Han bodde bare et steinkast fra denne kaia langs elvebredden av Glomma, Norges lengste elv. Nærmere ferjeleiet var Sagasund ankra opp. Saga er navnet til barnebarnet mitt.
Ombord på ferja fikk alle passasjerene et glimt at et stort frakteskip som passerte. Det skulle lengre opp i elva til Sannesund og Sarpsborg havn. På bildet er den i ferd med å kjøre under Fredrikstadbroa.


Det var folketomt i brosteinsgatene bak vollane, men på broa som fører til porten, på folkemunne kalt Svarteporten (egentlig fra fransk Sortieporten, men pga dårlig språkforståelse er den blitt hentende Svarteporten), kan det skimtes en silhuett av en mann. 


Å rusle rudt i Gamlebyen er noe jeg har sansen for. Ta en kikk på instagramkontoen min ´myoldtown by the river´ hvor det er mange bilder herfra.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.