lørdag 10. november 2018

Løkplanting i seneste laget



Fra Isegran i våres, krokusdesign som viser stjerneomrisset av Gamlebyen!



Fra haven i våres. Bildene tok jeg fordi jeg skulle vite hvor jeg skulle plante nyinnkjøpte løker. Nå viser det seg at jeg har venta for lenge med dette innkjøpet, "alt" av blå krokus er utsolgt. MEN jeg fant én pakke oppi esken med hvite! 
Jeg hadde håpa på å få tilbake det blå teppet jeg hadde før den kalde vinteren for to år siden. Den vinteren tok kulda knekken på mange krokus.





Da er løkene kommet i jorda. Tre "buketter" fra en pakke krokus King of Stripe på plenen i nær nedre bildekant, og klosterklokker leucojum og snøklokker galanthus Flore Pleno samt noen røde små Allium sphaerocephalon (trommestikkere)  i kassene foran kjøkkenvinduene.




Alliumløkene Bee my Honey fikk plass i bedet ved inngangen.




Løkene kjøpt i Gøteborg har jeg planta inne, det er svibler/hyasinter og store rosa krokus som skal glede oss i dagene fram til jul før de kommer ut til våren!
I morra kommer det mye regn, så det var godt å få unnagjort jobben ...

2 kommentarer:

  1. Jeg forstår ikke at du orker. Hilsen Tove

    SvarSlett
  2. Tanken på hvor vakkert det blir til våren, gjør at jeg orker ;:OD)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.