torsdag 15. november 2018

En liten tankevekker




Denne lappen med de kloke ordene dukka opp på gulvet i dag, den hadde seila ut fra den gamle utklippsboka mi som jeg hadde liggende på bordet.
Takk, Wenche, for denne viktige påminnelsen, men jeg vil gjerne legge til å ta imot en velment irettesettelse!
Og det er ikke nok med det...jeg kom også over originalteksten da jeg bladde i boka etterpå, sirlig skrevet ned av meg i ungdomsåra. 
Merkelig at jeg hadde funnet en engelsk oversettelse før PCenes tid. Det var slett ikke enkelt i dag med all verdens hjelpemidler på nett.






Jeg har lett litt på nettet og funnet tekster som er tilnærma like det jeg har skrevet i boka:





recognize a silver lining
betyr at det ikke er så galt at det ikke er godt for noe...

1. Vær oppriktig.
2. Vær ærlig og sårbar.
3. Innrøm feil.
4. Forklar hvorfor du gjorde det du gjorde og årsakene til at det var feil.
5. Bruk "jeg" uttalelser.
6. Si "Jeg er lei meg."
7. Gjør forandringer.
8. Unngå å presse den andre personen til tilgivelse.
9. Husk at unnskyldning ikke gjør deg svakere. Det gjør deg sterkere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.