søndag 6. juli 2014

Helt eventyrlig, en saga...







Dikt lest under vielsen i kirken

0, my love is like a red, red rose,
that's newly sprung in June.
0, my love is like a melody,
that's sweetly play'd in tune.

As fair thou art, my bonnie lass,
so deep in love am I,
And I will love thee still, my dear,
till a' the seas gang dry.

Till a' the seas gang dry, my dear,
and the rocks melt wi' the sun!
And I will love thee still, my dear,
while the sands of life shall run.

And fare the weel, my only love!
And fare the well awhile!
And I will come again, my love.
Tho it were ten thousand mile!
Robert Burns, 1794

Å, min kjære er som en rød, rød rose
som nettopp har sprunget ut.
Å, min kjære er som en vakker melodi
som spilles i heftig harmoni.

Så vakker som du er, du gode du,
så dyp er all min kjærlighet
at jeg vil alltid elske deg, min kjære,
til alle jordens hav blir fjære.

Til alle hav blir grunne, min kjære,
så lenge vil jeg elske deg.
Og alle klipper brenner,
som tidens sandkorn renner.

Så ha det godt, min elskede.
Far vel til deg en liten stund.
Og jeg skal komme igjen - om så
jeg ti tusen mil må gå.
Gjendikta for anledningen








Såpebobler og sjokolade med egen etikett.





På kjøretøyene skal brudeparet kjennes, avreise fra vielsen i Glemmen Gamle kirke.




Adkomst til Fredrikstad Motorfabrikk.



Egen logo designa for bryllupet av brudgommen. Alt av dekorasjoner var i Art Deco.




Knapt et øye var tørt under talen Hanne holdt til Magnus!




Bruden kledd i en drøm av en kjole inspirert av 30-tallet noe hele bryllupet bar preg av.
Storbror hedret lillebror på en suveren måte!




Herren i Huset, nå ogå ekte svigerfar, bød på Honey Pie med egen tekst -og melodi av Paul McCartney.
Foto Malin Roos




Lampeskjermen, et minne fra besteforeldrehjemmet: 




 Herrene var også stilige... morfars gamle mansjettknapper.





Om å gjøre å få et kyss av brudgommen mens bruden er borte.






Fikk dessverre ikke tatt bilde da brud og brudgom skar det første kakestykket. Noen andre fikk det heldigvis.





Fra søtsakbordet. Søtt og lekkert!




Mange lot seg friste...





Regnet kom som annonsert med "tordrønn" i det fjerne! Så ble det regn i sløret også, men det ser nærmest ut som risengryn....





En av gavene fra storebror, Saga malt i airbrush.




Alle stilarter var representert i damenes kjoler, seksti-, femti-, førti- og tredvetallet!




Tilbehøret matcha...




Og min skjønne svigerdatter i en herlig 30-tall.




Det svingte...



Cecilia Pillar var vokalist i Fredrikstad Storband som spilte opp til dans! Bordet mellom sofaene er en gave fra faren min til sine foreldre på deres muligens tredve års bryllupsdag...





Kameraet var ikke samarbeidsvillg denne kvelden, men noen bilder ble artige...




Til tider veldig trangt på dansegulvet!




 Utover kvelden fikk tærne fritt spillerom!




Dagens siste store øyeblikk:




Etter brudevalsen skiftet bruden til en enklere kjole. Det ble en vakker kveld med nydelig temperatur.




Brudebukett i hvite peoner som hadde en utrolig herlig duft (minner om liljekonval- kan det være Mrs. A B Franklin), og Sagas hodekrans i brudeslør som også lukter veldig godt.

Flere bilder vil bli lånt og satt inn etter hvert! Se #hanneogmagnus2014


Og se hva som skjulte seg, ikke akkurat i brudekjolen, men i teppet like ved...




I England skaper en edderkopp i en brudekjole lykke. 
Kjolen nr.25 Strelizia







6 kommentarer:

  1. Gratulere med vell overstått, nydelige bilder!

    SvarSlett
  2. Wonderful photos of such a romantic occasion.

    SvarSlett
  3. Så flott med levende musikk, da blir det virkelig gøy å danse!
    Flott brudepar! Dette er gode minner å ta med videre.
    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Gratulerer med vel overstått bryllupsfeiring. Ut av bildene og dømme var det et flott bryllup.

    Varm hilsen fra Eva

    SvarSlett
  5. Thank you for sharing this joyous occasion with us. What a marvelous wedding and so many beautiful photos and a lovely poem. Very romantic and so grateful you shared it with Today's Flowers :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.