søndag 13. juli 2014

Blogger´s Sunday Walk - Summer 2014




People of Fredrikstad walked a lot yesterday....
Please, send some comments and link to your BSW post. 
I am out walking!
Have a nice walk everyone.....


Acitivy tips from Tove:

Herren i Huset and I went to Glufsa by bikes and walked the path to a place where I had a swim under the sea terns while they were fishing.





The path was some places hard to find...




No one to see. This place is usually crowded with all kinds of people relaxing, sun bathing, swimming, fishing, playing.




High up searching for fresh fish.




From the ledge above, I step into the water. 
The seabirds were resting. 





Caused the last week´s heat, the ferns were scorched.




There was also a huge butterfly over the meadow, but flying so fast that I had no chance to photograph it. I think it must have been a swallowtail (Papilio machaon). I will come back one afternoon when I have more time to "hunt". Today the rain was forecasted to fall heavily at two o´clock. The cloudburst at three!






 Returning back home at two o´clock.





The last blooming roses this summer... up the natural steps and over the hill.




The wild cherries were acidic for sure.
Hope all who joined BSW today, had an enjoyable time.






14 kommentarer:

  1. Jeg går også, turer i myrlandskap på den ytterste nøkne ø. (Her jeg bor). Sammen med barnebarn på åtte, koser vi oss på turen. Titter (litt engstelig) etter hoggorm, som det er mye av!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så herlig at du går tur med barnebarnet. Ta en titt på min blogg, fargeneforteller.blogspot.com. så vil du kanskje få gode ideer til aktiviteter.
      Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Jeg har som du vet vrikket foten, så tur blir det ikke på meg i dag, dessverre. Jeg som er så glad i å gå! Men jeg kommer sterkere tilbake.
    Dessuten, hvis dine følgere går inn og ser på mine siste to innlegg på min blogg, så forstår de at både jeg og barnebarn går. Kanskje er det gode ideer å plukke opp der?!
    Jeg ønsker alle turgåere god tur og god søndag!
    Hilsen fra Tove

    SvarSlett
  3. Ingen langtur på meg i dag, men litt hagerusling og et mammabesøk blir det iallefall tid til.
    Gggod sommersøndag!

    SvarSlett
  4. What a beautiful walk. The scenery flowers and the Terns are all lovely sights to see. Wonderful series of images.. I wanted to link up my post, but I do not see where?
    Have a happy day and week ahead!

    SvarSlett
  5. Hei! Skulle gjerne lagt ut bilder, men dataen fungerer ikke. Får ikke bildene inn på iPad, derfor blir der vanskelig. håper repratøren kommer i morgen, er lei av å ikke ha nett i en uke nå.

    SvarSlett
  6. Hei! Her er nettet til dataen ødelagt i boksen utenfor huset, håper de kommer å fikser det i morgen. Kan ikke redigere og legge ut bilder fra ipad, så kansje kommer det noe etterhvert.

    SvarSlett
  7. Thank you for hosting my blog entry for Blogger's Sunday walk.

    http://viewingnaturewitheileen.blogspot.com/2014/07/hashawha-nature-center.html

    SvarSlett
  8. Beautiful images, the scenery is so fantastic.

    SvarSlett
  9. A gorgeous series of photos. All these beautiful flowers, butterflies, nature ... and such a wonderful landscape! Great!

    SvarSlett
  10. Love this idea...thanks for bringing it to my attention.Your photos are terrific! http://lauriekazmierczak.com/july-13-blogger-sunday-walk/

    SvarSlett
  11. Er så fint med glattskurte svaberg! (Har ikke sånt noe på vår side av fjorden) Og for noen sommerfugler!
    Har vært på tur og her er lenken:
    http://villrosesblog.blogspot.no/2014/07/fra-hostastien-og-ut-pa-sndagstur-til.html

    SvarSlett
  12. I thought I had commented...lovely idea. I enjoyed it very much. Your butterfly photos are outstanding

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.