søndag 6. juli 2014

Du ligger og sover


Du ligger og sover.
Smiler lykkelig.
Håret ditt er bustet og uryddig.
Hånden din hviler på brystet ditt.
Jeg ser en ring på din finger.
Den blunker til meg hver gang du hever brystet ditt.
Bare kjærligheten kan være lik denne ringen.
Aldri miste sin glans, men alltid være like ny.
Hvordan skal jeg kunne hindre at vår kjærlighet skal visne og dø?
Ved at jeg selv har noe å gi?
Da tror jeg at jeg også vil få noe å høste.
b-b, 73
Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla alt jeg kom over av poesi og annen tekst medillustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidragfra kjente og ukjente forfattere. 

1 kommentar:

  1. Du verden så mye du har skrevet. Jeg har bare fått skummet gjennom. Kom hjem fra fjellet i dag uten internett. Men jeg tror min svigerdatter fikk lagt inn en hilsen på bloggen din midt i uken.
    Håper alt ble vellykket i bryllupet. Det ble det sikkert.
    Gratulere! Klem fra Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.