tirsdag 7. mai 2013

HVIS JEG FÅR




Hvis jeg får
virkelig leve i 40 år til,
vil jeg nyte en dag av gangen,
jeg vil være mer nysgjerrig,
og mindre alvorlig,
jeg vil ta noen flere sjanser,
jeg vil utforske mer,
jeg vil bestige flere fjelltopper og se hva som er bortenfor,
og jeg vil svømme i havet og kjenne bølgene slå mot kroppen.
Jeg vil dyrke og spise mer cherrytomater ... og markjordbær
Jeg vil få store utfordringer,
men vil være bedre i stand til å møte dem.
Jeg vil ha flere øyeblikk,
sanse, undre, dvele og lytte.
Jeg vil reise med enda mindre bagasje,
jeg vil kjenne vinden ruske i håret, gå barføtt og bli skitten på fingrene.
Jeg vil også danse mer!
Jeg vil male mer!
Men ikke ta flere karuseller....
Jeg vil plukke flere fioler.
Og jeg vil starte nå!

Etter inspirasjon av Don Harold, se forrige innlegg.

UTFORDRING
Annette, se kommentar til forrige innlegg, ga meg ideen til å invitere til en utfordring. Hvem vil skrive sin egen versjon av Hvis jeg....og lenke hit og skrive en kommentar med lenke tilbake slik at alle kan finne fram til samtlige nye versjoner!

...og se hva jeg fikk i gave


...og et lite a propos


2 kommentarer:

  1. Jeg modtager udfordringen, men først vil jeg takke dig for at dele dine tanker. God dag.

    SvarSlett
  2. Og dermed kan jeg gi deg en ny utfordring.

    Humlene er i fare, de dør og det kan vi ikke ha noe av.
    Lage et innlegg til støtte for humlene og gi gjerne utfordringen videre.
    Her er mitt innlegg:

    http://www.starbear.no/mormor/2013/05/07/la-humla-suse-plant-en-blomst/

    Mormorklem

    ps. jeg tror jeg låner utfordringen din også :)
    Klem :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.