mandag 6. mai 2013

Festtelegram


I de gode gamle dager sendte man grautlasjoner med festtelegram. Det var skikkelig stas da gratulasjonene ble lest opp ved festbordet. Alle i selskapet satt lydhøre og lytta til tostmasterens opplesing. Her er festtelegramene til farmor Justine og farfar Ludvigs 60 årsdager.



Farfar Ludvig feira sin 13. mars 1942 midt under krigen,  og farmor var 60 år 8. oktober 1944.





Nå er dette gammel kulturhistorie, og vi har fått nye kanaler og arenaer å ha kontakt på.
Takket være mobil, e-post og fjesbok har gratulasjonene strømma inn.






Under festen fikk jeg overlevert en bunke med minner fra mennesker som har kjent meg på godt og ondt, alt fra barndomsvenninner, familie, venner, naboer, elever, kollegaer, studiekamerater, brevvenner og - kom nesten til å skrive gamlekjær´ster, alle med en historie vi har felles - skrevet på flotte ark lagt i svarte konvolutter med solid hyssingtråd rundt der det hang en merkelapp "60 år med minner". Mine nærmeste vet jeg setter pris på detaljer.






Og på fjesboka måtte jeg bare takke for alle kjempekoselige
hilsener -
jeg som ellers nesten aldri er der. Nå fikk jeg en go´anledning! Det plinger i ett sett....




Hæ, 60, skål !!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.