søndag 13. september 2009

Picassomuseet

Picasso



Museet på bastionen i Antibes er et lite og innholdsrikt museum med blant annet flere malerier av Anna- Eva Bergmann. Jeg var ikke klar over at kunstneren delvis er oppvokst hos tanta si i Fredrikstad før jeg leste det på Wikipedia. Det er en opplysning jeg vil sjekke ut! Uansett ho har flere malerier som vekker min nysgjerrighet både på grunn av motivene, teknikken, komposisjonene og farvebruken.
Også en annen av mine favorittkunstnere er representert, nemlig Nicolas de Stael med flere store malerier. Verd et besøk!

For å få med litt blomster har jeg tatt med et postkort med et av de få blomstermotivene Picasso malte, kalt Petite Fleurs.


Ute på terrassen mot havet er det skulpturer av Giacometti og Miro. Noen av kaktusfotoene mine ble foreviget her!


xxx

1 kommentar:

  1. Velkommen hjem igjen fra ferie.
    Spennende og interessante innlegg fra reisen deres og så mange fine bilder. Det ser ut som dere har hatt det fint!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.