torsdag 14. oktober 2010

Ærlig talt, i ABC-tema, Æ

.
Jeg har ingen aning om hva jeg skal skrive om under bokstaven Æ. Det finnes ingen urt som verken starter eller slutter på den bokstaven.
Min erfaring er at det lønner seg å være ærlig i enhver sammenheng sjøl om jeg har angra enkelte ganger på at jeg har vært det.
Det er ikke alltid lurt å fortelle mer enn nødvendig, og noen ganger er det mer lønnsomt å følge ordspråket 'Tale er sølv, taushet er gull'.
Det er en kunnskap å vite hvor grensen går for informasjonsplikt. Hvorfor skal vi for enhver pris opplyse alle og en hver om både det ene og det andre for å tilfredsstille folks ønske om å få vite hele sannheten dersom omstendighetene ikke absolutt krever det?
For varer virkelig ærlighet alltid lengst?


 -B
+G
 -S

 Hva blir det?

Det ene tar det andre... det blir nesten som automatskrift dette , for det hele endte jo opp i en konkurranse som jeg på ingen måte hadde planlagt, og for å være helt ærlig: jeg makter ikke nå å organisere den, skaffe premier og sende det ut til eventuelle vinnerne. Sånn er ståa, faktisk!

Flere innlegg på Æ hos Petunia på



8 kommentarer:

  1. Jaja, selv om du ikke fant noen Æ på din vei så fant du fine bilder å vise! Og Ærlig var du!
    Takk for hilsen! God helg! -Margit-

    SvarSlett
  2. Det här var ett bra Ä-inlägg tycker jag. och fina bilder visat du :)
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  3. ja ærlighed varer længst, fint æ-bidrag, og god weekend til dig :-)

    SvarSlett
  4. Flinke du:) Alltid noe nyttig å lese her:)

    SvarSlett
  5. "Ærlighed varer længst!" sagde røveren. Han tilstod alt og fik fem i stedet for to år i fængsel.

    SvarSlett
  6. jeg syns også man skal være ærlig så langt som man kan, men man trenger ikke bli ufin. Som du sier; tale sølv, taushet gull:)

    SvarSlett
  7. Uansett har du virkelig bra løsninger.
    Ære være deg for det.

    Sen med kommentarer denne uke også.
    Fikk tid til å poste fra Provence i løpet av kvelden.
    http://toraa.blogspot.com/
    ha en flott uke på jobben. Min blir meget hektisk -noe som tross alt er svært så positivt

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.