søndag 12. januar 2020

20.dag jul



Nå er jula definitivt over med juletrefest i dag der barna baker fattigmann, lager pølser og snekrer god, gammeldags trebil. Siste kaffetår med julekoppen for meg før den settes bort!

Tjugendag eller tjuandedag jul, den 13. januar, er den siste dagen av jula i noen nordiske tradisjoner. Dagen er markert med øks,, et vendt drikkehorn, ei klokke eller en sopelime på primstaven
Dagen er også kjent som knutsdag eller tjuandedag-Knut, etter helgenen Knut, som i munnhell «jaga», «feia», «dansa» eller «ringa» jula ut.
Se andre innlegg for denne dagen:

Vi hadde faktisk ikke noe juletre i 2014 heller, det hadde jeg glemt! Sitat fra innlegget:
Egentlig var det ikke noe stort savn under jula, men jeg tror likevel ikke det vil bli flere juler uten et juletre. Vanligvis er juletreet en god, gammeldags gran!
Sånn ble det i år også, men nå tror jeg det er siste jul uten juletre.




Forklærne ble liggene igjen hjemme... og å smake på deigen hører med....

1 kommentar:

  1. Høres ut som en hyggelig avslutning på jula.
    Vi har heller ikke juletre. Vi sluttet med det da guttene fikk egne hjem og vi var der i jula. De hadde juletre. Men jeg pynter til jul selv om vi er hos dem det meste av romjulen. Det er viktig! God søndag kveld ønskes av Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.